Potřebujete-li zpracovávat vysoce kvalitní fotorealistické rendery a animace, V-Ray Vám rozhodně má co nabídnout. A nyní, ve V-Ray 6 pro SketchUp toho umožňuje ještě více. Nově představené výkonné nástroje Vám dovolí vytvářet detailní geometrické vzory nebo poutavou uživatelsky definovatelnou vlastní oblohu. Nové a vylepšené materiály zvyšují rychlost renderování a výslednou realističnost. A cloudová spolupráce a kompatibilita Enscape sbližují spolupracující týmy a skupiny jako nikdy předtím.
(pro zvětšení klikněte na obrázek)
UNIFIKUJTE SVÉ STÁVAJÍCÍ PRACOVNÍ POSTUPY
V každé fázi Vašeho projektu, od počátečního návrhu až po finální předání má V-Ray 6 pro SketchUp nástroje, které využijete k dosažení lepší představivosti a vzájemné spolupráce.
KOMPATIBILITA ENSCAPE S V-RAY
Pokud používáte SketchUp a Enscape, máme pro vás skvělou zprávu. V-Ray 6 pro SketchUp nyní umí přímo načítat scény Enscape, včetně materiálů a světel, takže můžete tvořit návrhy a studie v reálném čase. Poté vše převzít a renderovat pomocí V-Ray a tím posunout své vizualizace na další úroveň. Díky této kompatibilitě získáte to nejlepší z obou světů – rychlost a jednoduchost Enscape a sílu a realističnost V-Ray.
Rychlou představu, jak to celé funguje si můžete udělat z následujícího cca 3,5 minutového videa.
PROHLÉDNĚTE SI RENDERY KDEKOLI A S KÝMKOLI
Sdílení výsledných renderů je s funkci Chaos Cloud Collaboration velmi snadné. Přímo z náhledového okna V-Ray Frame Buffer nyní můžete nahrát své rendery do cloudu a sdílet je s kýmkoli a odkudkoli. Podporovány jsou nejen obrázky ale i 360st. panoramata a díky možnostem chytrých komentářů získáváte rychlou zpětnou vazbu na jednom místě a zkracujete proces schválení a odsouhlasení.
(pro zvětšení klikněte na obrázek)
NOVÉ VÝKONNÉ NÁSTROJE V-RAY 6
Asi nebude vadit, když zaměníte své dřívější a náročnější postupy „pro pokročilé“ za snadnou a intuitivní návrhářskou práci díky nově přidaným výkonným nástrojům. :-)
PROCEDURÁLNÍ MRAKY
Nyní můžete v nastavení slunce a oblohy jednoduše přidat mračna. Pomocí parametrů vytvoříte libovolnou vlastní oblohu. Od polojasné až po zataženou. Můžete dokonce ovlivňovat sílu a směr větru a vytvářet tak časosběrné animace.
V-RAY ENMESH
Enmesh je výborný nástroj pro vytváření detailních geometrických vzorů. Ideální pro tkaniny, ploty, panely, dlaždice a vše co se nějakým způsobem opakuje. Je snadno použitelný a hlavně paměťově velmi efektivní.
FINITE DOME LIGHT
Světlům typu Dome light byl přidán nový parametr „Finite Dome“, kterým můžete specifikovat projekční rádius, výšku kamery a přechod od roviny země, což umožňuje integrovat objekty mnohem lépe a věrohodněji do daného prostředí.
NOVÉ A VYLEPŠENÉ MATERIÁLY
Více kontroly a více realističnosti než kdy předtím.
ZÁVISLOST NA VZDÁLENOSTI
Textura „Vzdálenost“ Vám umožňuje řídit kde a jak se materiály aplikují na základě vzájemné blízkosti nebo vzdálenosti k vybraným objektům. Můžete například přidat štěrk a trávu vedle asfaltu s hustotou podle toho, jak daleko jsou od silnice.
(pro zvětšení klikněte na obrázek)
VYLEPŠENÁ „ŠPÍNA“
Nové ovládací prvky pro zahrnutí a vyjmutí vybraných objektů nyní umožní umísťovat různé nedokonalosti a nečistoty přesně tam, kde je potřebujete mít.
VYLEPŠENÉ PRŮSVITNÉ MATERIÁLY
Průsvitné materiály lze nyní vykreslovat rychleji než dříve díky vylepšenému podpovrchovému rozptylu ve V-Ray materiálech.
DUHOVÉ MATERIÁLY
Vytvářejte duhové efekty jako jsou např. mýdlové bubliny s novou vrstvou Thin Film nyní dostupnou mezi pokročilými V-Ray materiály.
PŘESNĚJŠÍ ODRAZY
Pomocí nové metody zachování energie jsou drsné reflexní materiály nyní vykreslovány přesněji.
DALŠÍ ZAJÍMAVÉ FUNKCE A VYLEPŠENÍ
POZASTAVENÍ / OBNOVENÍ RENDERINGU
Průběh renderingu můžete nyní kdykoli pozastavit a pokračovat tam, kde jste skončili.
ZNAČKY V ASSET EDITORU
Abyste měli ve svých projektech pořádek, můžete nyní seskupovat Materiály, Světla, Geometrii, Textury nebo Elementy pomocí značek v Asset editoru (podobně jako to znáte ze SketchUpu).
ROZŠÍŘENÍ CHAOS COSMOS
Vedle průběžně se rozšiřující „render-ready“ knihovny (aktuálně více než 3 300 kusů) byla do Chaos Cosmos přidána i stávající knihovna materiálů V-Ray. Takže veškerý obsah, který pro práci potřebujete nyní najdete na jednom místě.
(pro zvětšení klikněte na obrázek)
SPRÁVA BAREV ACEScg
V-Ray nyní podporuje systém kódování palety barev ve standardu ACEScg používaném Akademií filmových umění pro dosažení přesných a kompatibilních barevných výstupů.
INTERTATIVNÍ MEZIPAMĚŤ OSVĚTLENÍ
Nativní V-Ray globální osvětlení (GI) je nyní k dispozici pro interaktivní rendering.
RYCHLEJŠÍ EXPORT ANIMACÍ
Export SketchUp animací pro rendering je nyní až 10x rychlejší než dříve.
POMOCNÍK PRO KOMPOZICI
Využijte populární vodítka proporcí známých z fotoaparátů přímo v náhledovém okně VFB. K dispozici je kříž, diagonály, pravidlo třetin, tzv. zlatý poměr nebo si vytvořte své vlastní.
Krátké souhrnné video s představením nejzajímavějších novinek verze V-Ray 6 spustíte kliknutím na obrázek.
Nejzajímavější novinky v předchozích verzích V-Ray: