Nová verze V-Ray pro SketchUp překračuje možnosti běžného renderovacího nástroje a umožní Vám udělat víc než kdykoli předtím. Nyní můžete prohlížet své návrhy v reálném čase díky V-Ray Vision*. Nasvítit svoji scénu automaticky s Light Gen. Upravit světelné podmínky a parametry scény přímo ve finálním renderu pomocí Light Mix. A následně doladit své výstupy bez samostatné postproces aplikace.
S V-Ray Vision* můžete při práci v programu SketchUp vizualizovat návrhy v reálném čase. Pohybujte se kolem svého modelu, přidávejte materiály, nastavujte světla a kamery - to vše v „živém“ zobrazení Vaší scény v reálném čase. A když máte vše nachystáno na rendering ve fotorealistické kvalitě, V-Ray 5 je připraven „jít na to“.
Kliknutím na obrázek níže spustíte krátkou videoukázku jak nástroj V-Ray Vision funguje v praxi.
* V-Ray Vision pro MacOS bude podporován v nadcházejícím vydání.
PREZENTUJTE SVÉ NÁVRHY V NEJLEPŠÍM SVĚTLE
Light Gen je nový nástroj V-Ray 5, který automaticky generuje sadu miniaturních náhledů, z nichž každý představuje unikátní návrh nasvícení Vaší SketchUp scény. Pak už jen stačí si vybrat ten, který se Vám nejvíce líbí a můžete spustit rendering.
UPRAVUJTE OSVĚTLENÍ I PO DOKONČENÍ RENDERINGU
Přizpůsobte parametry světel ve Vaší scéně klidně až po dokončení finálního renderingu. Díky funkci Light Mix můžete interaktivně upravovat intenzitu i barevné podání jakéhokoli světla a poté poukládat zvolené výstupy, aniž byste museli opakovaně renderovat nové a nové obrázky stejné scény.
(pro zvětšení klikněte na obrázek)
UŠETŘETE ČAS A POPUSŤTE UZDU SVÉ KREATIVITĚ S V-RAY 5
UDĚLEJTY POSTPRODUKČNÍ ÚPRAVY SVÝCH VÝSTUPŮ PŘÍMO VE V-RAY
V-Ray 5 je vybaven novým V-Ray Frame Buffer náhledovým oknem. Díky tomu vestavěnému nástroji můžete provádět barevné korekce, provádět globální úpravy nebo ladit dílčí komponenty, kombinovat jednotlivé prvky vykreslování a následně je ukládat jako předvolby, které se budou v budoucnu používat - to vše bez nutnosti dalších specializovaných postprodukčních aplikací.
PŘIDEJTE „NAHODILOST“ PRO VYŠŠÍ REALISTIČNOST MATERIÁLŮ
Abychom vytvořili realističtější materiály, přidali jsme nové nástroje pro pokročilé UV mapování textur, které dovolují náhodně uspořádávat textury a barvy. VRay UVW Randomizer umožňuje náhodně nastavovat souřadnice textur, zatímco Stochastic Tiling automaticky opravuje opakování textury. K typu materiálu VRay MultiSub Tex byly nyní přidány vestavěné ovládací prvky k náhodnému výběru barev.
NOVÉ VRSTVY MATERIÁLŮ V-RAY
Materiál V-Ray nyní obsahuje vestavěné vrstvy Coat a Sheen. Coat usnadňuje vytváření materiálů s reflexními povrchy, jako je např. lakované dřevo a Sheen usnadňuje vytváření tkanin, jako je hedvábí, satén nebo samet.
ZDOKONALENÝ MODEL SLUNCE A OBLOHY
Vykreslete svou scénu v dokonalém světle tzv. zlaté nebo chcete-li magické hodiny. Vylepšený model Sun & Sky je nyní přesnější a má lépe vypadající východ a západ slunce, dokonce když slunce klesne pod horizont.
VYLEPŠENÉ VYKRESLOVÁNÍ OBRYSU
Globální ovládací prvek Contours Vám dává větší kontrolu nad vykreslováním profilových čar, takže je nyní snazší než kdykoli předtím dát Vašim renderům „animovaný“ vzhled.
ZNEČIŠTĚNÍ A POVĚTRNOSTNÍ VLIVY
Dejte povrchům na svém SketchUp modelu vzhled materiálů vystavených vlivům počasí a díky vylepšené funkci V-Ray Dirt přidejte špínu a šmouhy kam si budete přát – např. jen v rozích nebo na celý povrch.
VYLEPŠENÁ MATERIÁLOVÁ KNIHOVNA
Populární knihovna materiálů V-Ray byla rozšířena a upgradována o ovládací prvky nových vrstev a funkce znáhodnění textury pro V-Ray 5, včetně kovů, skla, dřeva a dalších. Rozlišení textur bylo také zvýšeno až na 4K.
Zdokonaleno bylo i mnoho další stávajících funkcí jako například vrstva Displacement, která se nyní chová jako Objekt, což uživatelsky usnadňuje mapování a nastavení orientace textury. Optimalizováno bylo jádro V-Ray a vylepšen GPU rendering pro rychlejší a stabilnější výpočty pomocí grafické karty. Díky nové architektuře programu je nyní mnohem rychlejší načítání a export scén. Bylo přidáno nové plně zdokumentované API, aby pro vývojáře, kteří chtějí vytvářet a propojovat nástroje s V-Ray pro SketchUp co nejjednodušší, atd., atd.
Krátké souhrnné video s představením nejzajímavějších novinek verze V-Ray 5 spustíte kliknutím na obrázek.
Uspořte čas, optimalizujte pracovní postupy a buďte více kreativní! S novou verzí V-Ray 5 pro SketchUp!
Stáhněte a prozkoumejte nové možnosti a funkce díky
Nejzajímavější novinky v předchozí verzi V-Ray NEXT
Vydání v pořadí 4. verze V-Ray pro SketchUp s označením NEXT bylo oznámeno pouhý jeden den po vydání nové verze SketchUp 2019. Načasování nebylo jistě náhodné, verze NEXT je kompatibilní s nejaktuálnějšími verzemi SketchUpu a současně přichází s novými vylepšeními.
Do verze V-Ray NEXT pro SketchUp byly přidány např. tyto užitečné vlastnosti a vylepšení:
vylepšenou podporu renderigu pomocí grafické karty
intuitivnější správa nástrojů v Asset editoru
zjednodušení změn a úprav materiálů
multi výběry a úžší provázanost s nástroji SketchUpu
nové materiály a textury v knihovně
inteligentnější scény v podobě automatické expozice a vyvážení bílé
adaptivní druhy světel nebo optimalizovaný výkon renderingu...
Dle tvůrců přináší optimalizace výkonu někde až dvojnásobné zrychlení renderingu! A například u světel typu Dome Light je to až sedminásobné zrychlení výpočtu!
Pěkné video s představením nejzajímavějších vylepšení nové verze V-Ray NEXT spustíte kliknutím na obrázek.
Aktualizace s označením V-Ray NEXT pro SketchUp update 1 odráží tvrdou práci vývojářů z ChaosGroup. Jak sami říkají, v novém update nabitém spoustou nových funkcí a vylepšení, se zaměřili na další hlubší integraci do samotného SketchUpu, optimalizaci výkonu a zefektivnění pracovních postupů.
Mezi nejzajímavější nové vlastnosti V-Ray NEXT pro SketchUp update 1 patří:
Optimalizovaný interaktivní CPU rendering - Náhledové okno zobrazující úpravy scény, světel i materiálů v reálném čase reaguje výrazně pohotověji.
Vylepšené uživatelské prostředí - Snadnější použití nástrojů V-Ray jako je vytváření světel, nekonečné roviny země, interakce scény a další díky integraci do interaktivní nápovědy Instruktoru SketchUpu.
Podpora úpravy barev SketchUpu - Provedené barevné korekce na standardních materiálech SketchUpu se nyní okamžitě projevují ve V-Ray interaktivním náhledovém okně.
Nastavení teploty barev - Na panel pro editaci barev byl přidán nový posuvník umožňující upravovat hodnotu teploty barvy v Kelvinech.
Nástroj Cryptomatte - Nová funkce při renderingu automaticky generuje a ukládá masky založené na objektech nebo materiálech do samostatných vrstev - ideální pro přesné vybírání objektů v postprodukčních programech s podporou vrstev (Photoshop, Zoner Photo Studio,...).
Rychlý Denoiser přepínač - Přepínač funkce odstraňování šumu z renderováného výstupu pomocí nativního V-Ray algoritmu nebo NVIDIA AI podporovaného grafického akcelerátoru.
Aktualizované efekty objektivu - Simuluje efekty čočky objektivu fotoaparátu v reálném světě pomocí nového procedurálnímu generátoru prachu a škrábanců.
Jestli dát vývojářům za pravdu, můžete posoudit sami díky následujícímu krátkému videu, které souhrnně novinky a vylepšení V-Ray NEXT pro SketchUp update 1 představuje. Pro spuštění videa klikněte na obrázek.
Současně s novou verzí SketchUp Pro 2020 byl vydán pro V-Ray NEXT update s označením 1.2 pro zajištění vzájemné kompatibility obou programů. A necelé 3 týdny na to připravili vývojáři další update, který nese označení V-Ray Next pro SketchUp, update 2 s konkrétními zcela novými následujícími vylepšeními:
RTX podpora - Díky implementaci podpory grafických karet s technologií NVIDIA RTX (ray-tracing) je možné získat více výkonu z Vaší grafické a zkrátit dobu výpočtu až o 40%.
Proxy materiály - Naimportujte nebo vytvořte proxy objekt a V-Ray automaticky vygeneruje sadu materiálových vzorků, umožňující snadnější správu a následné použití jednotlivých materiálů.
Asistent barev - Nadefinujte si přesně takovou barvu, jakou potřebujete, tedy se správným odstínem, saturací a variací hodnot. To vše díky novému rozšíření panelu V-Ray Color Picker o asistenta barev.
Vylepšené materiály - V novém update došlo k optimalizaci základní struktury všech materiálů scény, takže nyní lze přidávat nebo odebírat pokročilé atributy, jako je například poloprůsvitnost (dříve Two Sided materiál), bez nutnosti rušení původních vlastností materiálu.
Sjednocená instalace - Nyní si doslova užijete novou jednostupňovou instalaci všech součástí obsažených v balíčku V-Ray, nyní integrovaných do jednoho jednoduchého instalačního průvodce.
Barevná témata - Vedle známého tmavého uživatelského rozhraní V-Ray je nyní volitelně k dispozici nové barevné téma "Světlé" prostředí.
Dílčí export scény - Pokud potřebujete, exportuje pouze aktuální výběr jako soubor *.vrscene obsahující jeho použité materiály, světla a další speciální objekty V-Ray.
Vylepšení VRscans - Materiál VRscans nyní obsahuje režim triplanární projekce textury, což nahrazuje předchozí potřebu UV mapování objektů, které tento materiál používaly.
Nejzajímavější nové možnosti a vylepšení V-Ray NEXT pro SketchUp update 2 jsou shrnuty do následujícího cca 3,5 minutového videa. Pro spuštění videa klikněte na obrázek.
Nejzajímavější novinky ve verzi V-Ray 3.x
V-Ray 3.4 je kompatibilní s verzemi SketchUp 2015 až 2018 a přináší mnohá zásadní vylepšení.
Již na první pohled si nelze nevšimnout kompletně přepracovaného uživatelského prostředí, které Vám dovolí se více soustředit na kreativní práci bez nutnosti starat se o "technické věci".
Nové grafické rozhraní je čisté a jednoduché, s rychlými předvolbami směřuje ke zefektivnění práce.
Ve V-Ray 3.4 pro SketchUp lze rychleji a snadněji než kdykoli před tím vytvářet skvěle vypadající rendery přímo ve SketchUpu. Představení nového prostředí, včetně nejzajímavějších novinek ukazuje následující video.
Následný update s označením V-Ray 3.6 pro SketchUp doplňuje předchozí verzi velmi zajímavými a užitečnými vylepšeními jako například vícevýřezový interaktivní rendering, výkonnější grafické zpracování pomocí GPU, hybridní renderig, vylepšený denoiser redukující šum při renderingu, adaptivní osvětlení, animované proxy objekty, vylepšení uživatelského rozhraní a spoustu dalšího.
...a to ještě není zdaleka všechno!
Nové uživatelské rozhraní
- přívětivé a přehledné pracovní prostředí programu pro usnadnění práce a rychlejší výsledky.
Nová knihovna materiálů
- na výběr je nyní více než 200 nových materiálů připravených pro snadné použití metodou Drag&Drop.
V-Ray Swarm
- nový výkonný škálovatelný systém pro distribuovaný rendering, který je jednoduchý a rychlý.
Denoiser
- díky nové technologii automaticky eliminuje šum z obrázku a snižuje renderovací časy až o 50%.
V-Ray Clipper
- nový nástroj pro řezy, umožňující renderování částí nebo výřezů scény.
Aerial perspective
- funkce pro nastavení realističtějšího zobrazení atmosférické hloubky a oparu.
One-click VR
- umožňuje renderovat výstupy pro nejpopulárnější náhlavní soupravy pro virtuální realitu (Samsung GearVR, Google Cardboard, HTC Vive a Oculus Rift).
Grass & Fur
- na základě zadaných parametrů umožňuje vytvářet efekt realistické trávy v exteriéru nebo tkanin či koberců v interiéru s nástrojem V-Ray Fur.
Proxy objekty
- funkce přinášející více detailů do Vašich projektů díky paměťově úsporným modelům nahrazujících složité objekty jako jsou stromy, keře, auta, tráva a další.
Render elements
- dovoluje spočítat scénu do samostatných vrstev pro následné lepší možnosti úprav v oblíbeném foto editoru.
Frame buffer
- umožňuje kontrolovat historii renderování, dolaďovat barvy, expozici a další parametry přímo ve V-Ray.
V-Ray Scene export
– nástroj pro sdílení souboru finálně dokončené scény připravené ve V-Ray 3 pro SketchUp pro renderování s jakoukoli jinou aplikací V-Ray 3.x a vyšší.
Pokud Vás možnosti pluginu pro profesionální fotorealistické vizualizace pro SketchUp zaujaly a rádi byste si zde představené vlastnosti sami vyzkoušeli,