ArCon CADsys DataCAD SketchUp

  

...Váš partner pro dodávky
CAD systémů pro 3D návrhy,
modely, projekty a vizualizace

Artlantis CADsys DataCAD SketchUp 3D

3D SketchUp ArCon V-Ray DataCAD

CADsys ArCon Renderin Artlantis 3D

ke stažení | tipy & triky | školení & podpora | služby | poptávka | kontakt

CAD systémy:



SketchUp
plugin Render[in]
plugin V-Ray
další pluginy
Artlantis
ArCon
DataCAD



Najdete nás také
na Facebooku!

Co je nového ve V-Ray 5 pro SketchUp?




Nová verze V-Ray 5 pro SketchUp překračuje možnosti běžného renderovacího nástroje a umožní Vám udělat víc než kdykoli předtím. Nyní můžete prohlížet své návrhy v reálném čase díky V-Ray Vision*. Nasvítit svoji scénu automaticky s Light Gen. Upravit světelné podmínky a parametry scény přímo ve finálním renderu pomocí Light Mix. A následně doladit své výstupy bez samostatné postproces aplikace.


Nepřehlédněte rovněž nová vylepšení

V-Ray 5, update 1

s Chaos Cosmos


a

V-Ray 5, update 2

s nástroji Scatter, Decals a dalšími super novinkami!




V-Ray 5 pro SketchUp - © Chahoud Cursos

(pro zvětšení klikněte na obrázek)




KLÍČOVÉ VLASTNOSTI



VIZUALIZUJTE SVÉ PROJEKTY V REÁLNÉM ČASE

S V-Ray Vision* můžete při práci v programu SketchUp vizualizovat návrhy v reálném čase. Pohybujte se kolem svého modelu, přidávejte materiály, nastavujte světla a kamery - to vše v „živém“ zobrazení Vaší scény v reálném čase. A když máte vše nachystáno na rendering ve fotorealistické kvalitě, V-Ray 5 je připraven „jít na to“.

Kliknutím na obrázek níže spustíte krátkou videoukázku jak nástroj V-Ray Vision funguje v praxi.





* V-Ray Vision pro MacOS bude podporován v nadcházejícím vydání.


PREZENTUJTE SVÉ NÁVRHY V NEJLEPŠÍM SVĚTLE

Light Gen je nový nástroj V-Ray 5, který automaticky generuje sadu miniaturních náhledů, z nichž každý představuje unikátní návrh nasvícení Vaší SketchUp scény. Pak už jen stačí si vybrat ten, který se Vám nejvíce líbí a můžete spustit rendering.

V-Ray 5 pro SketchUp - funkce Light Gen



UPRAVUJTE OSVĚTLENÍ I PO DOKONČENÍ RENDERINGU

Přizpůsobte parametry světel ve Vaší scéně klidně až po dokončení finálního renderingu. Díky funkci Light Mix můžete interaktivně upravovat intenzitu i barevné podání jakéhokoli světla a poté poukládat zvolené výstupy, aniž byste museli opakovaně renderovat nové a nové obrázky stejné scény.

V-Ray 5 pro SketchUp - funkce Light Mix

(pro zvětšení klikněte na obrázek)





UŠETŘETE ČAS A POPUSŤTE UZDU SVÉ KREATIVITĚ S V-RAY 5



UDĚLEJTY POSTPRODUKČNÍ ÚPRAVY SVÝCH VÝSTUPŮ PŘÍMO VE V-RAY

V-Ray 5 je vybaven novým V-Ray Frame Buffer náhledovým oknem. Díky tomu vestavěnému nástroji můžete provádět barevné korekce, provádět globální úpravy nebo ladit dílčí komponenty, kombinovat jednotlivé prvky vykreslování a následně je ukládat jako předvolby, které se budou v budoucnu používat - to vše bez nutnosti dalších specializovaných postprodukčních aplikací.

V-Ray 5 pro SketchUp - přepracovaný V-Ray Frame Buffer



PŘIDEJTE „NAHODILOST“ PRO VYŠŠÍ REALISTIČNOST MATERIÁLŮ

Abychom vytvořili realističtější materiály, přidali jsme nové nástroje pro pokročilé UV mapování textur, které dovolují náhodně uspořádávat textury a barvy. VRay UVW Randomizer umožňuje náhodně nastavovat souřadnice textur, zatímco Stochastic Tiling automaticky opravuje opakování textury. K typu materiálu VRay MultiSub Tex byly nyní přidány vestavěné ovládací prvky k náhodnému výběru barev.

V-Ray 5 pro SketchUp - náhodilost pro vyšší realističnost materiálů



NOVÉ VRSTVY MATERIÁLŮ V-RAY

Materiál V-Ray nyní obsahuje vestavěné vrstvy Coat a Sheen. Coat usnadňuje vytváření materiálů s reflexními povrchy, jako je např. lakované dřevo a Sheen usnadňuje vytváření tkanin, jako je hedvábí, satén nebo samet.

V-Ray 5 pro SketchUp - nové vrstvy Coat a Sheen



ZDOKONALENÝ MODEL SLUNCE A OBLOHY

Vykreslete svou scénu v dokonalém světle tzv. zlaté nebo chcete-li magické hodiny. Vylepšený model Sun & Sky je nyní přesnější a má lépe vypadající východ a západ slunce, dokonce když slunce klesne pod horizont.

V-Ray 5 pro SketchUp - vylepšený model Sun & Sky



VYLEPŠENÉ VYKRESLOVÁNÍ OBRYSU

Globální ovládací prvek Contours Vám dává větší kontrolu nad vykreslováním profilových čar, takže je nyní snazší než kdykoli předtím dát Vašim renderům „animovaný“ vzhled.

V-Ray 5 pro SketchUp - globální nastavení Contours



ZNEČIŠTĚNÍ A POVĚTRNOSTNÍ VLIVY

Dejte povrchům na svém SketchUp modelu vzhled materiálů vystavených vlivům počasí a díky vylepšené funkci V-Ray Dirt přidejte špínu a šmouhy kam si budete přát – např. jen v rozích nebo na celý povrch.

V-Ray 5 pro SketchUp - špína a šmouhy díky V-Ray Dirt



VYLEPŠENÁ MATERIÁLOVÁ KNIHOVNA

Populární knihovna materiálů V-Ray byla rozšířena a upgradována o ovládací prvky nových vrstev a funkce znáhodnění textury pro V-Ray 5, včetně kovů, skla, dřeva a dalších. Rozlišení textur bylo také zvýšeno až na 4K.

V-Ray 5 pro SketchUp - knihovna s vysokým rozlišením


Zdokonaleno bylo i mnoho další stávajících funkcí jako například vrstva Displacement, která se nyní chová jako Objekt, což uživatelsky usnadňuje mapování a nastavení orientace textury. Optimalizováno bylo jádro V-Ray a vylepšen GPU rendering pro rychlejší a stabilnější výpočty pomocí grafické karty. Díky nové architektuře programu je nyní mnohem rychlejší načítání a export scén. Bylo přidáno nové plně zdokumentované API, aby pro vývojáře, kteří chtějí vytvářet a propojovat nástroje s V-Ray pro SketchUp co nejjednodušší, atd., atd.


Krátké souhrnné video s představením nejzajímavějších novinek verze V-Ray 5 spustíte kliknutím na obrázek.






Uspořte čas, optimalizujte pracovní postupy a buďte více kreativní! S novou verzí V-Ray 5 pro SketchUp!

Stáhněte a prozkoumejte nové možnosti a funkce díky

30-denní trial verzi zdarma

ještě dnes!




Nejzajímavější novinky v předchozí verzi V-Ray NEXT



Vydání v pořadí 4. verze V-Ray pro SketchUp s označením NEXT bylo oznámeno pouhý jeden den po vydání nové verze SketchUp 2019. Načasování nebylo jistě náhodné, verze NEXT je kompatibilní s nejaktuálnějšími verzemi SketchUpu a současně přichází s novými vylepšeními.

V-Ray NEXT pro SketchUp - © David Santos

Do verze V-Ray NEXT pro SketchUp byly přidány např. tyto užitečné vlastnosti a vylepšení:

        • vylepšenou podporu renderigu pomocí grafické karty
        • intuitivnější správa nástrojů v Asset editoru
        • zjednodušení změn a úprav materiálů
        • multi výběry a úžší provázanost s nástroji SketchUpu
        • nové materiály a textury v knihovně
        • inteligentnější scény v podobě automatické expozice a vyvážení bílé
        • adaptivní druhy světel nebo optimalizovaný výkon renderingu...

Dle tvůrců přináší optimalizace výkonu někde až dvojnásobné zrychlení renderingu! A například u světel typu Dome Light je to až sedminásobné zrychlení výpočtu!

Pěkné video s představením nejzajímavějších vylepšení nové verze V-Ray NEXT spustíte kliknutím na obrázek.






Aktualizace s označením V-Ray NEXT pro SketchUp update 1 odráží tvrdou práci vývojářů z ChaosGroup. Jak sami říkají, v novém update nabitém spoustou nových funkcí a vylepšení, se zaměřili na další hlubší integraci do samotného SketchUpu, optimalizaci výkonu a zefektivnění pracovních postupů.

Mezi nejzajímavější nové vlastnosti V-Ray NEXT pro SketchUp update 1 patří:

    • Optimalizovaný interaktivní CPU rendering - Náhledové okno zobrazující úpravy scény,
      světel i materiálů v reálném čase reaguje výrazně pohotověji.
    • Vylepšené uživatelské prostředí - Snadnější použití nástrojů V-Ray jako je vytváření světel,
      nekonečné roviny země, interakce scény a další díky integraci do interaktivní nápovědy
      Instruktoru SketchUpu.
    • Podpora úpravy barev SketchUpu - Provedené barevné korekce na standardních
      materiálech SketchUpu se nyní okamžitě projevují ve V-Ray interaktivním náhledovém okně.
    • Nastavení teploty barev - Na panel pro editaci barev byl přidán nový posuvník umožňující
      upravovat hodnotu teploty barvy v Kelvinech.
    • Nástroj Cryptomatte - Nová funkce při renderingu automaticky generuje a ukládá masky
      založené na objektech nebo materiálech do samostatných vrstev - ideální pro přesné vybírání
      objektů v postprodukčních programech s podporou vrstev (Photoshop, Zoner Photo Studio,...).
    • Rychlý Denoiser přepínač - Přepínač funkce odstraňování šumu z renderováného výstupu
      pomocí nativního V-Ray algoritmu nebo NVIDIA AI podporovaného grafického akcelerátoru.
    • Aktualizované efekty objektivu - Simuluje efekty čočky objektivu fotoaparátu v reálném
      světě pomocí nového procedurálnímu generátoru prachu a škrábanců.

Jestli dát vývojářům za pravdu, můžete posoudit sami díky následujícímu krátkému videu, které souhrnně novinky a vylepšení V-Ray NEXT pro SketchUp update 1 představuje. Pro spuštění videa klikněte na obrázek.






Současně s novou verzí SketchUp Pro 2020 byl vydán pro V-Ray NEXT update s označením 1.2 pro zajištění vzájemné kompatibility obou programů. A necelé 3 týdny na to připravili vývojáři další update, který nese označení V-Ray Next pro SketchUp, update 2 s konkrétními zcela novými následujícími vylepšeními:

    • RTX podpora - Díky implementaci podpory grafických karet s technologií NVIDIA RTX
      (ray-tracing) je možné získat více výkonu z Vaší grafické a zkrátit dobu výpočtu až o 40%.
    • Proxy materiály - Naimportujte nebo vytvořte proxy objekt a V-Ray automaticky
      vygeneruje sadu materiálových vzorků, umožňující snadnější správu a následné použití
      jednotlivých materiálů.
    • Asistent barev - Nadefinujte si přesně takovou barvu, jakou potřebujete,
      tedy se správným odstínem, saturací a variací hodnot. To vše díky novému rozšíření
      panelu V-Ray Color Picker o asistenta barev.
    • Vylepšené materiály - V novém update došlo k optimalizaci základní struktury všech
      materiálů scény, takže nyní lze přidávat nebo odebírat pokročilé atributy, jako je například
      poloprůsvitnost (dříve Two Sided materiál), bez nutnosti rušení původních vlastností materiálu.
    • Sjednocená instalace - Nyní si doslova užijete novou jednostupňovou instalaci všech
      součástí obsažených v balíčku V-Ray, nyní integrovaných do jednoho jednoduchého
      instalačního průvodce.
    • Barevná témata - Vedle známého tmavého uživatelského rozhraní V-Ray je nyní volitelně
      k dispozici nové barevné téma "Světlé" prostředí.
    • Dílčí export scény - Pokud potřebujete, exportuje pouze aktuální výběr jako soubor
      *.vrscene obsahující jeho použité materiály, světla a další speciální objekty V-Ray.
    • Vylepšení VRscans - Materiál VRscans nyní obsahuje režim triplanární projekce textury,
      což nahrazuje předchozí potřebu UV mapování objektů, které tento materiál používaly.

Nejzajímavější nové možnosti a vylepšení V-Ray NEXT pro SketchUp update 2 jsou shrnuty do následujícího cca 3,5 minutového videa. Pro spuštění videa klikněte na obrázek.








Nejzajímavější novinky ve verzi V-Ray 3.x



V-Ray 3.4 je kompatibilní s verzemi SketchUp 2015 až 2018 a přináší mnohá zásadní vylepšení.
Již na první pohled si nelze nevšimnout kompletně přepracovaného uživatelského prostředí, které Vám dovolí se více soustředit na kreativní práci bez nutnosti starat se o "technické věci".
Nové grafické rozhraní je čisté a jednoduché, s rychlými předvolbami směřuje ke zefektivnění práce.

Ve V-Ray 3.4 pro SketchUp lze rychleji a snadněji než kdykoli před tím vytvářet skvěle vypadající rendery přímo ve SketchUpu. Představení nového prostředí, včetně nejzajímavějších novinek ukazuje následující video.




Následný update s označením V-Ray 3.6 pro SketchUp doplňuje předchozí verzi velmi zajímavými a užitečnými vylepšeními jako například vícevýřezový interaktivní rendering, výkonnější grafické zpracování pomocí GPU, hybridní renderig, vylepšený denoiser redukující šum při renderingu, adaptivní osvětlení, animované proxy objekty, vylepšení uživatelského rozhraní a spoustu dalšího.



...a to ještě není zdaleka všechno!



Nové uživatelské rozhraní
- přívětivé a přehledné pracovní prostředí programu pro usnadnění práce a rychlejší výsledky.



  Nová knihovna materiálů
- na výběr je nyní více než 200 nových materiálů připravených pro snadné použití metodou Drag&Drop.



V-Ray Swarm
- nový výkonný škálovatelný systém pro distribuovaný rendering, který je jednoduchý a rychlý.



  Denoiser
- díky nové technologii automaticky eliminuje šum z obrázku a snižuje renderovací časy až o 50%.


V-Ray Clipper
- nový nástroj pro řezy, umožňující renderování částí nebo výřezů scény.



  Aerial perspective
- funkce pro nastavení realističtějšího zobrazení atmosférické hloubky a oparu.


One-click VR
- umožňuje renderovat výstupy pro nejpopulárnější náhlavní soupravy pro virtuální realitu (Samsung GearVR, Google Cardboard, HTC Vive a Oculus Rift).



  Grass & Fur
- na základě zadaných parametrů umožňuje vytvářet efekt realistické trávy v exteriéru nebo tkanin či koberců v interiéru s nástrojem V-Ray Fur.


Proxy objekty
- funkce přinášející více detailů do Vašich projektů díky paměťově úsporným modelům nahrazujících složité objekty jako jsou stromy, keře, auta, tráva a další.

Render elements
- dovoluje spočítat scénu do samostatných vrstev pro následné lepší možnosti úprav v oblíbeném foto editoru.

Frame buffer
- umožňuje kontrolovat historii renderování, dolaďovat barvy, expozici a další parametry přímo ve V-Ray.

V-Ray Scene export
– nástroj pro sdílení souboru finálně dokončené scény připravené ve V-Ray 3 pro SketchUp pro renderování s jakoukoli jinou aplikací V-Ray 3.x a vyšší.


(pro zvětšení klikněte na obrázek)



Pokud Vás možnosti pluginu pro profesionální fotorealistické vizualizace pro SketchUp zaujaly a rádi byste si zde představené vlastnosti sami vyzkoušeli,

stáhněte si 30-denní trial verzi zdarma!

.


Před instalací pro jistotu zkontrolujte doporučené systémové požadavky Vašeho počítače a nápomocný Vám může být také stručný postup instalace a aktivace pluginu V-Ray pro SketchUp.

V případě zájmu o podrobnější informace ohledně pluginu V-Ray pro SketchUp nás neváhejte kontaktovat.
Uživatelská sekce
Školení & podpora
Tipy & Triky
Novinky
Ke stažení
Poptávka
Kontakty
Mapa webu
Ochrana údajů